Persondata

Foreningens politik for persondata

Opdateret d. 26-05-2018
Denne persondatapolitik forklarer hvilke personoplysninger vi har i foreningen, og hvordan vi behandler og sikrer dem.

Opsamlede personoplysninger

Kontaktinformation
  • Navn
  • Adresse
  • Mailadresse (hvor det er hensigtsmæssigt)
  • Telefonnummer (hvor det er hensigtsmæssigt)
Medlemsstatus
  • Status for medlemsskab (dato for indmelding)
  • Status for kontingentbetaling
Bankinformation
  • Kontonummer for tilbagebetaling af udlæg og havedagsbidrag.

Anvendelse og udveksling af persondata

Kontaktinformation
  • Modtages fra ejendomsmæglere i forbindelse med hushandler
  • Ændringer oplyses af medlemmerne
  • Anvendes til intern kommunikation
  • Deles med bestyrelse og revision
  • Bestyrelsens kontaktinformation deles med Erhvervsstyrelsen og banken samt publiceres på foreningens hjemmeside
Medlemsstatus
  • Deles med bestyrelse og revision i forbindelse med årsregnskab og generalforsamling.
  • Status for kontingentbetaling udleveres i forbindelse med hushandler til ejendomsmæglere til brug for refusionsopgørelsen.
Bankinformation
  • Kontonummeret oplyses af medlemmerne og deles ikke med nogen.

Sikkerhed

  • Kontaktinformation og medlemsstatus vedligeholdes af kassereren under iagttagelse af sædvanlige forholdsregler vedrørende sikkerhed.
  • Bankoplysninger findes kun i banken som liste over faste beløbsmodtagere.

Sletning af persondata

  • Persondata slettes i princippet ved fraflytning, idet oplysninger med relation til foreningens økonomi og regnskab dog først slettes efter 5 år.
  • Ved regnskabsårets afslutning gennemgås persondata med henblik på sletning, jf. ovenfor.

Dataansvarlig

  • Den til enhver tid fungerende kasserer er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger.